Ανάμεσα στις δοκιμασίες στις οποίες είναι υποταγμένος ο μαθητής, είναι πρώτα η δοκιμασία του Φύλακα, όπου πρέπει να βρεθεί αντιμέτωπος μπροστά στο ίδιο του το τέρας που έχει δημιουργήσει διά μέσου των αιώνων. Δεύτερο, οι Τέσσερις Δοκιμασίες: Φωτιά, Αέρας, Νερό και Γη. Στην πρέπουσα τάξη είναι υποταγμένος ο υποψήφιος.
Προειδοποιώ ότι η Δοκιμασία του Φύλακα για την οποία κάνω αναφορά, τη ρίχνουν σε κάποιον για πρώτη φορά• αν δεν την περάσει, για δεύτερη, για τρίτη και στην τέταρτη ήδη φεύγει ο υποψήφιος, αν δεν την έχει περάσει.
Τις δοκιμασίες των τεσσάρων στοιχείων τις επαναλαμβάνουν στο μαθητή πάρα πολλές φορές. Δεν έχει σημασία ότι τις έχει περάσει, πάντα συνεχίζουν ρίχνοντάς τες του, γιατί με αυτές τις δοκιμασίες δίνει τη νότα, πώς βαδίζει εδώ στο φυσικό. Αλλά καλά, αυτό δεν είναι όλο.
Μετά από αυτές τις τέσσερις ή πέντε δοκιμασίες, συνεχίζει η σειρά των δοκιμασιών που έρχονται πάνω σε κάποιον, δοκιμάζοντάς του την υπερηφάνεια, τη ματαιοδοξία, τη λαγνεία, το μίσος, κ.λπ. Τελικά, μια ολόκληρη σειρά από δοκιμασίες, αλλά αυτή είναι μια διαδικασία μακριά, δεν είναι μιας ή δύο ημερών και αν ήδη του έριξαν μια δοκιμασία, δεν του την ξαναρίχνουν όχι κύριε, του την ξαναρίχνουν.
Αυτή είναι μια πειθαρχία συνεχής που πρέπει να δίνει ο μαθητής στον εαυτό του καθημερινά, για να μπορεί να βγαίνει καλά σε αυτές τις δοκιμασίες, που συνήθως είναι πάρα πολύ μικρές, που είναι πιο δύσκολες να περάσει: ο συναισθηματισμός, η προσκόλληση στα υλικά αγαθά, στην οικογένεια, κ.λπ. Σ' αυτό πρέπει να ραφιναριστεί, να έχει κατανοήσει πολύ σε βάθος, για να μπορεί να βγει καλά στο εσωτερικό, αντίθετα τα χάνει όλα και εδώ μπορεί να σταματήσει μέχρι νεότερης διαταγής, μέχρι να διορθώσει.