ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των σχολείων, κολεγίων και πανεπιστημίων πρέπει να μελετάνε σε βάθος την Επαναστατική Ψυχολογία που διδάσκει η Διεθνής Γνωστική Κίνηση.
Η Ψυχολογία της Επανάστασης στην Πορεία είναι ριζικά διαφορετική από οτιδήποτε έχει γίνει γνωστό με αυτό το όνομα μέχρι τώρα.
Πέρα από κάθε αμφιβολία, μπορούμε να πούμε χωρίς φόβο να κάνουμε λάθος ότι στην πορεία των αιώνων που έχουν προηγηθεί από τη βαθιά νύχτα όλων των εποχών, ποτέ η Ψυχολογία δεν είχε πέσει τόσο χαμηλά όσο στις μέρες μας, σε αυτή την εποχή των “επαναστατών χωρίς αιτία” και των νεαρών του Ροκ.
Η αναχρονιστική και αντιδραστική Ψυχολογία αυτών των σύγχρονων καιρών, ως αποκορύφωμα της δυστυχίας, έχει χάσει αξιοθρήνητα το νόημα της ύπαρξής της και κάθε άμεση επαφή με την αληθινή της προέλευση.
Σ’ αυτούς τους καιρούς του σεξουαλικού εκφυλισμού και της ολοκληρωτικής φθοράς του νου, όχι μόνο καθίσταται αδύνατο να καθορίσουμε με πλήρη ακρίβεια τον όρο Ψυχολογία, αλλά επιπλέον αγνοούνται πραγματικά οι θεμελιώδεις αρχές της Ψυχολογίας.
Όποιοι υποθέτουν λανθασμένα ότι η Ψυχολογία είναι μια σύγχρονη επιστήμη των τελευταίων χρόνων, είναι πραγματικά σε σύγχυση, γιατί η Ψυχολογία είναι μια πανάρχαια επιστήμη που έχει την προέλευσή της στις παλαιές σχολές των Αρχαϊκών Μυστηρίων.
Ο σνομπ, ο υπερσύγχρονος αργόσχολος, ο αναχρονιστικός, είναι αδύνατο να καθορίσει αυτό που είναι γνωστό ως Ψυχολογία, γιατί, με εξαίρεση αυτή τη σύγχρονη εποχή, είναι φανερό ότι η Ψυχολογία ποτέ δεν παρουσιάστηκε με το ίδιο της το όνομα, επειδή, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, πάντα υπήρξε ύποπτη για ανατρεπτικές τάσεις πολιτικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα, και γι’ αυτό βρέθηκε στην ανάγκη να μεταμφιεστεί με πολυάριθμα ενδύματα.
Από τους αρχαίους καιρούς, στα διάφορα σενάρια του θεάτρου της ζωής, η Ψυχολογία πάντα έπαιξε το ρόλο της έξυπνα μεταμφιεσμένη με το ένδυμα της Φιλοσοφίας.
Από την τρομακτική νύχτα των αιώνων, στις όχθες του Γάγγη, στην ιερή Ινδία των Βεδών, υπάρχουν μέθοδοι Γιόγκα που, κατά βάθος, είναι καθαρή πειραματική Ψυχολογία υψηλών πτήσεων.
Οι επτά Γιόγκα περιγράφηκαν πάντα με μεθόδους, διαδικασίες ή φιλο-σοφικά συστήματα.
Στον αραβικό κόσμο, οι ιερές διδασκαλίες των Σούφι, εν μέρει μεταφυσικές, εν μέρει θρησκευτικές, είναι πραγματικά ολότελα ψυχολογικού τύπου.
Στη γηραιά Ευρώπη, σάπια μέχρι το κόκαλο με τόσους πολέμους, φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές και άλλες προκαταλήψεις, μέχρι και τα τέλη του περασμένου αιώνα η Ψυχολογία μεταμφιέστηκε με το ένδυμα της Φιλοσοφίας για να μπορεί να περνά απαρατήρητη.
Η Φιλοσοφία, παρ’ όλες της τις διαιρέσεις και υποδιαιρέσεις, όπως είναι η Λογική, η Θεωρία της Γνώσης, η Ηθική, η Αισθητική κ.λπ., είναι πέρα από κάθε αμφιβολία, στον ίδιο της τον εαυτό, εμφανής αυτο-στοχασμός, μυστικιστική γνώση του Είναι, γνωστική λειτουργία της αφυπνισμένης Συνείδησης.
Το λάθος πολλών φιλοσοφικών σχολών συνίσταται στο ότι έχουν θεωρήσει την Ψυχολογία σαν κάτι κατώτερο από τη Φιλοσοφία, σαν κάτι που σχετίζεται αποκλειστικά με τις πιο χαμηλές και τετριμμένες απόψεις της ανθρώπινης φύσης.
Η συγκριτική μελέτη των θρησκειών μάς επιτρέπει να φτάσουμε στο λογικό συμπέρασμα ότι η επιστήμη της Ψυχολογίας υπήρξε πάντοτε συσχετισμένη, με πολύ εσώτερο τρόπο, με όλες τις θρησκευτικές αρχές.
Οποιαδήποτε συγκριτική μελέτη των θρησκειών έρχεται να μας αποδείξει ότι στην πιο ορθόδοξη ιερή φιλολογία διαφόρων χωρών και εποχών υπάρχουν θαυμάσιοι θησαυροί της ψυχολογικής επιστήμης.
Έρευνες σε βάθος στο πεδίο του γνωστικισμού μάς επιτρέπουν να βρούμε αυτή τη θαυμαστή συλλογή διαφόρων γνωστικών συγγραφέων, που έρχεται από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια και είναι γνωστή με τον τίτλο «Φιλοκαλία», και που χρησιμοποιείται ακόμα στις μέρες μας από την Ανατολική Εκκλησία, ειδικά για την εκπαίδευση των μοναχών.
Πέρα από κάθε αμφιβολία και χωρίς τον παραμικρό φόβο μήπως κάνουμε λάθος, μπορούμε να βεβαιώσουμε εμφατικά ότι η «Φιλοκαλία» είναι ουσιαστικά αγνή πειραματική Ψυχολογία.
Στις αρχαίες Σχολές Μυστηρίων της Ελλάδας, της Αιγύπτου, της Ρώμης, της Ινδίας, της Περσίας, του Μεξικού, του Περού, της Ασσυρίας, της Χαλδαίας κ.λπ., κ.λπ., κ.λπ., η Ψυχολογία πάντοτε ήταν συνδεδεμένη με τη Φιλοσοφία, την Πραγματική Αντικειμενική Τέχνη, την Επιστήμη και τη Θρησκεία.
Στους αρχαίους χρόνους, η Ψυχολογία κρυβόταν έξυπνα είτε ανάμεσα στις χαριτωμένες μορφές των ιερών χορευτριών, είτε μέσα στο αίνιγμα των παράξενων ιερογλυφικών ή στα ωραία γλυπτά ή στην ποίηση ή στην τραγωδία, μέχρι και στη γλυκιά μουσική των ναών.
Προτού η Επιστήμη, η Φιλοσοφία, η Τέχνη και η Θρησκεία χωριστούν για να ζήσουν ανεξάρτητα, η Ψυχολογία βασίλεψε κυρίαρχη σε όλες τις πανάρχαιες Σχολές Μυστηρίων.
Όταν τα Μυητικά Κολέγια έκλεισαν εξαιτίας της Kali-Yuga ή της μαύρης εποχής στην οποία ακόμα βρισκόμαστε, η Ψυχολογία επέζησε μέσα στο συμβολισμό των διάφορων εσωτεριστικών και ψευδο-εσωτεριστικών σχολών του σύγχρονου κόσμου και, ειδικότερα, μέσα στον Γνωστικό Εσωτερισμό.
Βαθιές αναλύσεις και έρευνες σε βάθος μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε με πλήρη σαφήνεια ότι τα διάφορα ψυχολογικά συστήματα και διδασκαλίες που υπήρξαν στο παρελθόν και που υπάρχουν στο παρόν, μπορούν να διαιρεθούν σε δύο κατηγορίες.
Πρώτη: οι διδασκαλίες έτσι όπως τις φαντάζονται πολλοί διανοούμενοι. Η σύγχρονη Ψυχολογία ανήκει εκ των πραγμάτων σε αυτή την κατηγορία.
Δεύτερη: οι διδασκαλίες που μελετούν τον άνθρωπο από την οπτική γωνία της Επανάστασης της Συνείδησης. Αυτές οι τελευταίες είναι πραγματικά οι γνήσιες διδασκαλίες, οι πιο αρχαίες. Μόνο αυτές μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε τις ζωντανές ρίζες της Ψυχολογίας και τη βαθιά της σημασία.
Όταν όλοι μας θα έχουμε κατανοήσει πλήρως και σε όλα τα επίπεδα του νου πόσο σημαντική είναι η μελέτη του ανθρώπου από τη νέα οπτική γωνία της Επανάστασης της Συνείδησης, θα καταλάβουμε τότε ότι η Ψυχολογία είναι “η μελέτη των αρχών, των νόμων και των γεγονότων που σχετίζονται στενά με τη ριζική και οριστική μετατροπή του ατόμου”.
Είναι επείγον οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των σχολείων, των κολεγίων και των πανεπιστημίων να κατανοήσουν πλήρως την κρίσιμη ώρα στην οποία ζούμε και την καταστροφική κατάσταση του ψυχολογικού αποπροσανα-τολισμού στην οποία βρίσκεται η νέα γενιά.
Χρειάζεται να κατευθύνουμε το “νέο κύμα” από το δρόμο της Επανάστασης της Συνείδησης, και αυτό είναι δυνατό μονάχα μέσω της Επαναστατικής Ψυχολογίας της Βασικής Εκπαίδευσης.
ΣΑΜΑΕΛ ΑΟΥΝ ΒΕΟΡ